فوايد روانی ماهيگيری
نوشته شده توسط : اندرزگو

ماهيگيری روان شما را آرام و شما را را برای چند ماه جهت پيشگيری از ضعف اعصاب و استرس شهر نشينی آماده ميكند.

تلاطم آب به شما آرامش ميدهد و ضمنا چشم شما را هم ورزش ميدهد به خصوص اگر چشمانتان آستيگمات باشد.

بين ماهيگيران معروف است كه مشكلاتشان و استرس شان را به آب ميدهند و سبك بار بار سفرشان را به سوی خانه ميبندند .
ماهیگیری با چوب و چرخ:

ماهيگيری با قلاب و نخ يعنی تجربه دست يافتن به آرامش. ماهيگيری با قلاب و نخ و انتظار برای صيد، يعنی مرور لحظه لحظه های زندگی و نزديك شدن به معنویات.هنگامی كه بتوانی در جريان زندگی با قلاب تفكر، اهداف بزرگ را صيد كنی و با مشكلات موجود در سر راه دست و پنجه نرم كنی، آن وقت خواهی ديد كه چقدر از نظر ذهنی ارتقا پيدا كرده ای.ماهیگیری يكی از ورزش های مفيدی است كه باعث ارتقای ضريب هوشی، تمركز و آرامش روانی می شود و اعضای خانواده را در يك تفريح كم هزينه و شاداب دور هم نگه می دارد.
***********************************
تاثیرات ورزش ماهیگیری بر روح و روان
از آنجاییکه ماهیگیری فرد را در تعامل مستقیم با طبیعت قرار می دهد خیلی سریع باعث کاهش استرس و تنش در انسان میشود. مطالعات علمی و البته تجربه ثابت کرده است این ورزش میتواند کمک شایانی به رفع بیماریهای عصبی همچون افسردگی و اظطراب بکند.
در حقیقت این سرگرمی درمانی شما را به سمت طبیعت می کشاند و اجازه می دهد استرس های روزانه خود را در دامان آرام و پر مهرش به کلی از یاد ببرید. فوایدی که ماهیگیری بر سلامت روح و روان دارد بسیار ارزشمندتر از به دست آوردن یک ماهی است. بهتر است بگوییم همین که به قصد ماهیگیری به طبیعت روی می آورید برای نشاط سلامت روح کافی است حتی اگر دست خالی برگردید.
تاثیرات درمانی ماهیگیری به این دلیل است که آسودگی ذهنی تحرک جسمانی خفیف و گاهی ارتباطات اجتماعی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که ماهیگیری به عنوان یک ورزش ضد اظطراب در نظر گرفته میشود.
استرس پس از سانحه (PTSD)1 و اختلال اظطراب فراگیر (GAD)2 از جمله بیماریهایی هستند که به جرائت میتوان گفت با در دست گرفتن یک چوب ماهیگیری به مرور زمان ازبین میرود. در حقیقت فرد مضطرف نمی تواندبه خوبی تمرکز داشته باشد و ماهیگیری به وی یاد میدهد که هدفش تنها به دام انداختن ماهی نیست بلکه رقیبش بسیار باهوش است و برای شکار آن باید تمرکز خود را به کار ببندد. شاید تعجب کنید اگر بگوییم تاثیرات درمانی ماهیگیری ورزشی در علم پزشکی Piscatorial therapy نام دارد که ترجمه تحت اللفضلی آن درمان بیماری های روحی از طرق ورزش ماهیگیری است.




:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: